[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

تجزیه و تحلیل مالی

تجزیه و تحلیل مالی (انگلیسی: Financial analysis) به پروسه ارزیابی شرکت‌ها، کسب‌وکارها یا پروژه‌ها، از نظر بودجه‌بندی و جنبه‌های مالی دیگر این مؤسسات اطلاق می‌شود، که برای تعیین میزان شایستگی این مؤسسات برای سرمایه‌گذاری از طریق صورت‌های مالی انجام می‌شود. تجزیه‌وتحلیل مالی اغلب بمنظور بررسی استحکام یک مؤسسه و توانایی آن در پرداخت دیون، همچنین میزان نقدشوندگی و سودآوری آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. تجزیه و تحلیل مالی اغلب روی صورت سود و زیان، ترازنامه و جریان وجوه نقد تمرکز دارد، که با اتکاء به گذشته شرکت، عملکرد آینده آن را برآورد می‌نماید.

نرم افزار کامفار

نرم‌افزار کامفار ابزاری برای ارزیابی مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری است که توسط آن می‌توان شاخص‌های مالی پروژه‌ها را محاسبه و تحلیل نمود و تأثیر تغییرات هر یک از پارامترهای ورودی سیستم را بر فرایند مالی طرح بررسی کرد و در نهایت درخصوص پذیرش یا عدم پذیرش پروژه، تصمیم‌گیری نمود.

کامفار (انگلیسی: Comfar Expert) نام نرم‌افزاری است که برای مطالعات اقتصاد مهندسی مانند امکان‌سنجی و طرح‌های توجیه فنی و اقتصادی، شبیه‌سازی و تحلیل فرآیندهای مالی بکار می‌رود. این نرم‌افزار توسط سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد (یونیدو)تدوین شده‌است. این نرم‌افزار قابلیت تطبیق با زبان فارسی را نیز دارد.

[/av_textblock]

[/av_one_full]