[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

فشارسنج دیجیتال

قبل از اینکه به توضیح کلیت محصول فشارسنج و سپس فشارسنج تولید مپوا بپردازیم لازم است به توضیح مفهوم فشارخون و خطرات فشار بالا و پایین بپردازیم.

فشار خون به مقدار فشاری گفته می‌شود که توسط خون در جریان، به دیواره رگ‌ ها وارد می‌آید و یکی از علائم حیاتی است. فشار نرمال فشار سیستول کمتر از mmHg ۱۲۰و دیاستول کمتر از mmHg  ۸۰ می باشد. اعداد بالاتر از این به مفهوم بالا بودن فشار بوده و نشانه ای از قریب الوقوع بودن عوارض فشار خون است.

تحقیقات نشان داده به‌طور میانگین یک نفر از هر سه نفر فرد بالغ دارای فشارخون بالا است. فشار بالا بروی عروق مغز باعث ایجاد سکته مغزی می گردد و باعث کاهش عملکرد کلیه ها خواهد شد. همچنین برروی قلب اثر کرده و سبب تسریع در ایجاد گرفتگی عروق قلب و سکته قلبی می شود. بی‌تحرکی، چاقی، تغذیه‌ی نامناسب، سیگار و قلیان ریسک فشارخون را بالا می‌برند. اگر شما هم فشارخون بالایی دارید یا حتی فکر می‌کنید که احتمال آن برایتان وجود دارد، باید به شکل مرتب فشارتان را اندازه‌گیری کنید.

فارغ از برندهای مختلف و تنوع شکل ظاهری فشارسنج، این محصول انواع مختلف جیوه ای، عقربه ای و دیجیتال دارد که هریک مزایا و معایب خاص خود را دارد. مهم ترین مزیت فشارسنج دیجیتال سهولت در استفاده و حمل آسان آن است که دو نمونه دیگر فاقد این ویژگی هستند. در عوض مهم‌ترین مزیت فشارسنج‌های عقربه‌ای و جیوه‌ای به فشارسنج دیجیتال دقت بالاتر این محصولات می‌باشد که در محصول فعلی شرکت، این دقت به مقدار کاملا قابل مقایسه و حتی برتر از نمونه‌های عقربه‌ای و جیوه‌ای رسیده است. دقت بالا موضوعی است که در نمونه‌های مشابه خارجی فشارسنج دیجیتال نیز به هیچ‌ وجه با محصول فعلی قابل‌مقایسه نیست.

ویژگی‌های مثبت برشمرده شده در کنار ارتقای نسبتا بالای نقاط ضعف در مقایسه با نمونه‌های جیوه‌ای و عقربه‌ای، محصول فعلی را به محصولی جذاب برای مشتری و کاملا رقابت پذیر با هر رقیب خارجی تبدیل کرده است.

در ادامه به ارائه توضیحات تخصصی‌تر در خصوص آبشن‌ها و ساختمان محصول فعلی می‌پردازیم

حافظه

در طول روز فشارخون براثر عوامل مختلفی تغییر می‌کند. خوابیدن، غذا خوردن، استعمال دخانیات، استرس و غیره ازجمله‌ی این عوامل هستند. بنابراین برای پیگیری دقیق فشارخون باید در ساعت‌های مختلف روز فشار را اندازه‌گیری کرد. محصول فعلی تولید مپوا توانایی ذخیره فشار دو کاربر به تعداد 10 بار دارد. همچنین تاریخ و زمان دقیق هر اندازه‌گیری نیز در آن ثبت می شود.

دقت اندازه‌گیری

همانطور که اشاره شد در گذشته مهم‌ترین برتری محصولات عقربه‌ای و جیوه‌ای نسبت به این محصول، دقت اندازه گیری بالاتر آنان بوده است. این موضوع در ابتدا به الگوریتم محاسباتی کامپیوتر دستگاه بستگی دارد. در نسل جدید فشار سنج تولید شده توسط شرکت مپوا از تکنیک و روش جدیدی استفاده شده است که متمایز با سایر روش های معمول بوده و در تست‌های صورت گرفته، دقت اندازه گیری حاصل شده بسیار بالا می باشد. ولی به خاطر داشته باشید که در کنار دقت بالای دستگاه، عواملی مانند  تکان خوردن بدن هنگام اندازه‌گیری فشار از متداول‌ترین خطاهای اندازه‌گیری است و علی‌رغم دقت بالای دستگاه می‌تواند باعث نمایش عددی غیرواقعی برای فشار شود. موضوع دیگری که باعث خطا می‌شود نحوه‌ی بستن کاف است. جهت قرار گرفتن کاف روی بازو و شل و سفت بودن آن، روی نتیجه‌ی اندازه‌گیری تأثیر می‌گذارد و هنگام کار با دستگاه باید این موارد ساده مطابق با دستورالعمل دستگاه به دقت رعایت شود تا دقیق‌ترین نتیجه حاصل شود.

صفحه نمایشگر

صفحه نمایشگر نیز از موضوعات به ظاهر ساده‌ای است که تأثیر زیادی در رضایت مشتری دارد، سهولت استفاده و جای دادن آبشن‌های مختلف از طرفی و مصرف بهینه از طرفی دیگر با یکدیگر در تناقض هستند و از این رو استفاده از هر نمایشگر برای دستگاه امکان‌پذیر نیست و نیازمند مطالعه گسترده است. نمایشگر محصول فعلی در کنار مصرف کاملا بهینه دارای نمایش فشار سیستولیک دیازتولیک ضربان قلب، ساعت، تاریخ، روزهای هفته و نمایش کاربر بوده و دارای ابعاد مناسب و نسبتا بزرگی است که خواندن را ساده تر می کند و  و نیاز به صرف زمان بسیار کمی دارد.

قبل از اندازه گیری فشار خون چه باید کرد؟

علاوه بر موارد ذکر شده و مهم در دقت فشارسنج باید عوامل دیگری را هم در نظر گرفت که فشار فرد در لحظه‌ی اندازه گیری چیز غیر معمولی نباشد. ممکن است دقت دستگاه کاملا بالا بوده و مطابق با دستورالعمل همه مراحل به درستی انجام شده باشد ولی عوامل دیگری بجز بیماری باعث شده باشد فشار فرد مقدار غیرنرمالی را نشان دهد. در نظر گرفتن موارد زیر تا حد زیادی از بروز این موضوع پیشگیری می‌کند.

  • قبل از اندازه گیری فشار خون، (حدود 30 دقیقه قبل)، از مصرفکافئین، الکل، توتون و امثال این ها خودداری کنید.
  • تا 5 دقیقه در حالت استراحت قرار بگیرید و حرف نزنید تا اندازه دقیق تری به دست آید.
  • در یک موقعیت راحت بنشینید، دست ها و پاهای تان را به هم نچسبانید.
  • دست چپ خود را در راستای قلب تان دراز کنید یا روی میز بگذارید تا ثابت بماند.
  • آستین لباس تان را بالا بزنید و دستگاه را به آرامی روی دست خود ببندید.

اگر در استفاده از محصول ما تمام مواردی که تاکنون مطرح شد را در نظر گرفتید تا حد بسیار زیادی می‌توانید از صحت نتیجه مطمئن باشید، حال باید به تفسیر این عدد بپردازید که البته این اعداد نیز برای افراد مختلف و با شرایط مختلف متفاوت است ولی در ادامه ساده‌ترین دسته‌بندی که احتمالا پاسخگوی کار شماست ارائه می‌شود.

تقسیم بندی فشار خون

۱- فشار خون مطلوب : فشار ماکزیمم کمتر از ۱۲۰ میلیمتر جیوه و فشار مینیمم کمتر از ۸۰ میلیمتر جیوه

۲- فشار خون طبیعی : فشار ماکزیمم کمتر از ۱۳۰ میلیمتر جیوه و فشار مینیمم کمتر از ۸۵ میلیمتر جیوه

۳- فشار خون کمی بالاتر از طبیعی : فشار ماکزیمم بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیمتر جیوه یا فشار مینیمم بین ۸۵ تا ۹۰ میلیمتر جیوه

۴- فشار خون بالا : فشار ماکزیمم ۱۴۰ میلیمتر جیوه و بیشتر یا فشار مینیمم ۹۰ میلیمتر جیوه و بیشتر

توضیحات ارائه شده در کنار دستورالعمل دستگاه تقریبا پاسخگوی نیازتان خواهد بود ولی در صورت نیاز به توضیحات بیشتر می‌توانید با ما در ارتباط باشید. همچنین مپوا در ارائه خدمات پس از فروش نیز بالاترین خدمات را نسبت به رقبا ارائه داده و معتبر ترین گارانتی تعویض و خدمت را دارا می‌باشد.

[/av_textblock]

[/av_one_full]